Ny på jobbet: En skojare till Skåne

Nu har Särnmark rekryterat Jannet Abdelli-Höglund som ny kundansvarig till kontoret i Höör. Hon kommer närmast från en tjänst som verksamhetschef och rekryteringsspecialist på ett annat företag inom personlig assistans.

29 april 2022

Ny på jobbet: En skojare till Skåne

Nu har Särnmark rekryterat Jannet Abdelli-Höglund som ny kundansvarig till kontoret i Höör. Hon kommer närmast från en tjänst som verksamhetschef och rekryteringsspecialist på ett annat företag inom personlig assistans.

– Jag gillar verkligen personlig assistans. Det ger inte bara människor ett värdigt liv utan också ett värdefullt liv. Så länge man jobbar med hjärtat och ser alla människor är branschen fantastisk, berättar Jannet.

Till vardags bor Jannet i Saxtorp cirka en mil utanför Landskrona tillsammans med sin man och deras tre barn. Varför Jannet började just på Särnmark kan hon inte beskriva med andra ord än att hon fick ett bra bemötande som gjorde att det kändes som att “komma hem”.

– Men jag måste erkänna att jag också var inne på Annelis instagram (Anneli Johansson är kundansvarig på Särnmark i Skåne, reds anm.) och då kände jag att inläggen, om och med våra kunder utstrålade värme och gemenskap. Precis det som jag själv brinner för.

När jobbet inte kallar så vill Jannet helst lägga tid på att skratta tillsammans med nära och kära. En resa till Tivoli i Köpenhamn eller Liseberg i Göteborg sitter sällan fel.

– På Särnmark vill jag bidra till att vi från alla perspektiv ska vara fantastiska. Från hur vi är som assistansanordnare till hur vi är som arbetsgivare.

Sist men inte minst vill Jannet berätta något som kan vara bra både för kunder och kollegor att känna till om henne.

– Jag har koll när det gäller. Men jag är samtidigt lite av en skojare. Jag bjuder gärna på skratt och det går faktiskt lika bra att skratta med som åt mig.

Har du några frågor till Jannet så går det bra att mejla henne på jannet.hoglund@sarnmark.se

Andra aktuella händelser