Är du intresserad av att bli kund? Ring oss på010-498 99 90 eller klicka här

En bra dialog med sin kundansvarige är viktigt

Stefan är snart 64 år och bor på Södermalm i Stockholm och är en riktig ”Söderkis”. Han föddes för tidigt på Södersjukhuset 1955 och fick i samband med det cerebral pares.

Stefans funktionsnedsättning innebär att han sitter i rullstol och har hjälp av sin personliga assistent till grundläggande behov i hans vardag samt med alldagliga sysslor som exempelvis städning och matlagning. Dessutom har Stefan skolios som har blivit värre med åren. För att få bukt med den
behöver han träna upp bålen för att slippa smärtan.

Stefan kommer ihåg när han som 6-åring fick hans första rullstol. ”Jag kommer ihåg det än idag, det var modernt och jag kände en sån frihet.”

”Aktiv passar mig perfekt, jag har fortfarande mycket att säga till om men Särnmark sköter allt det praktiska.”

Stefan har tidigare haft sin assistans hos kommunen men bytte till Särnmark då kommunen, i alla fall på den tiden, ansåg att en av hans bästa assistenter var för gammal för att arbeta. En av Stefans grannar tipsade då om Särnmark och sedan dess har Stefan haft sin personliga assistans via Särnmark. Han började i modellen ”Egen arbetsgivare” men tyckte efter ett tag att det innebar lite för mycket eget ansvar så han gick sedan över till kundmodellen ”Aktiv”.

"De ser mig och mina behov och finns alltid där när jag behöver det."

För Stefan är det viktigt att ha en bra dialog med sin kundansvarige, att den bryr sig lite extra om honom och att de träffas för att stämma av hur allt går. ”Jag är så nöjd med Särnmark. Det är bra personal på kontoret som kommer och hälsar på mig och som jag hälsar på. De ser mig och mina behov och finns alltid där när jag behöver det. Jag har en vän som en gång valde att lämna Särnmark för att testa på ett annat assistansbolag. Hon ångrade sig dock och kom tillbaka till Särnmark. Det visar ju hur bra Särnmark är.”

Läs mer om assistansmodellen Aktiv