Är du intresserad av att bli kund? Ring oss på010-498 99 90 eller mailakontakt@sarnmark.se

Kundundersökningar

Våra kundundersökningar lär oss mer om vad du som kund tycker om vår verksamhet. Det ger samtidigt dig som kund möjlighet att påverka vår utveckling. Vi vill veta vad du tycker att vi ska förbättra och satsa på. Vad som är viktigt för just dig och dina assistenter. 

Vår senaste kundundersökning (2016) visar att Särnmark och vårt dotterbolag Brukarassistans Sverige (BAS) generellt har väldigt nöjda kunder, vilket är mycket glädjande! Oavsett om det handlar om assistansrådgivarens engagemang, våra jurister eller ditt inflytande som kund så är det härligt att se att våra assistansmodeller värdesätts.

Kundundersökningen genomfördes av den oberoende aktören CMA Research. Den var fullständigt anonym för våra kunder och Särnmark/BAS tog inte del av någon annan information än det samlade resultatet som CMA Research presenterade.

I kundundersökningen 2016 besvarade 181 av våra kunder en serie med frågor. Nedan kan du läsa ett axplock av frågorna som var med, snittbetyget som våra kunder gav och slutligen våra kommentarer kring hur vi ser på ämnet i fråga.

Klicka här för att se vårt snittbetyg på samtliga frågor (pdf) 

Jag får själv bestämma över utformningen av min assistans – 4,5/5

Detta är grunden som Särnmark alltid har vilat på. Vi tror starkt på att du som kund är den som bäst vet hur du vill ha din assistans. Därför är det alltid din vilja som styr oss i vårt arbete, oavsett vilken av våra modeller du väljer.


Jag får ett bra bemötande när jag kontaktar Särnmark/Brukarassistans  4,6/5

Självklart ska du som kund eller assistent alltid mötas med respekt och lyhördhet när du kontaktar oss på Särnmark och Brukarassistans.


Min assistansrådgivare/arbetsledare visar engagemang för mig  4,3/5

Vi söker medarbetare som har ett driv och starkt engagemang för assistansfrågor. Vår tro och förhoppning är att det även ska märkas för dig som kund att vi är engagerade i vårt arbete och i din assistans.


Jag är nöjd med Särnmarks jurister – 4,5/5

Våra jurister är välutbildade och mycket erfarna när det gäller assistansområdet. De finns där för dig som kund om du önskar hjälp med ansökning, omprövning eller andra juridiska ärenden kopplade till din assistans. Alltid utan kostnad.


Jag känner mig trygg med den assistans jag får  4,4/5 

Din trygghet är av största vikt för oss. Med kunniga assistenter på plats, erfarna vikarier dygnet runt som säkerhet och engagerad personal på kontoret gör vi vad vi kan för att just du ska känna dig trygg med oss.


Särnmark/BAS är kunniga inom området personlig assistans - 4,5/5 

I en så föränderlig värld som personlig assistans är det av högsta vikt att vi som anordnare alltid håller oss uppdaterade kring lagar, regler och förordningar. Du som kund ska alltid kunna lita på våra råd.


Förbättringsområden

I vår senaste kundundersökning (2016) framkom det att vi har framförallt två områden som vi behöver jobba med och förstärka. Dessa är vår vikariepool och vår klagomålshantering. För att förbättra dessa områden så gör vi nu följande:

  • Gör det möjligt att nås oss dygnet runt för akuta ärenden. Samtliga våra kunder, landet runt, ska få hjälp att tillsätta sin vakans. Om Särnmark inte har en egen vikariepool i området så hjälper vi till att kontakta kundens egna vikarier och försöker att lösa vakansen på bästa möjliga sätt utifrån förutsättningarna på plats.
  • Vi gör det nu lättare för våra kunder att skicka in sina synpunkter och klagomål direkt till vårt kundombud genom en direktlänk på våra kunders Mina Sidor. På så sätt ska färre klagomål försvinna på vägen och istället få en ordentlig genomgång.

Vår förhoppning är att våra åtgärder ska höja kvaliteten på dessa områden. 

Dina synpunkter är viktiga för oss 

Hade du inte möjlighet att delta i vår kundundersökning? Ingen fara. Du kan alltid kontakta vårt kundombud Linda Björkander om du har synpunkter.

Vårt kundombud