2025-09-30: Janet Johnsén är vår nya kundansvariga i Göteborg. Med över 20 års erfarenhet inom personlig assistans brinner hon för att skapa trygghet, kvalitet och nära relationer – både med kunder, assistenter och anhöriga.
Efter över 20 år inom personlig assistans tar Janet Johnsén steget till Särnmark. Med lång erfarenhet, stort engagemang och en vilja att alltid finnas nära både kunder och assistenter, ser hon fram emot att bygga trygga och långsiktiga relationer i sin nya roll. Janet har sin första dag på nya jobbet den 1 oktober.
Jag bor i Torslanda strax utanför Göteborg och har två vuxna döttrar samt ett barnbarn som jag gärna umgås med så ofta jag kan. För mig är träning en viktig del av livet – det ger både kropp och själ balans. Yrkesmässigt har jag alltid arbetat inom vård och omsorg, och de senaste 20 åren specifikt inom assistans.
Jag uppskattar verkligen Särnmarks värderingar och det starka engagemang som finns för både kunder och medarbetare.
För mig handlar rollen mycket om att vara tillgänglig och behjälplig i alla situationer. Jag vill bygga relationer som skapar både trygghet och förtroende.
Jag ser fram emot att lära känna både kunder och personliga assistenter och tillsammans skapa ett bra samarbete som fungerar i vardagen.
Genom närvaro, lyhördhet och genom att alltid finnas där som stöd när det behövs.
Att det finns en öppen och respektfull dialog, där alla känner sig inkluderade och delaktiga.
Kanske inte så oväntat, men jag lägger gärna mycket tid på träning – för att det gör mig glad och för att jag mår bra av det.
Jag ser verkligen fram emot att börja arbeta på Särnmark och att lära känna alla!
Du är varmt välkommen att kontakta Janet från och med 1 oktober. Du når henne enklast på janet.johnsen@sarnmark.se.