Är du intresserad av att bli kund? Ring oss på010-498 99 90 eller klicka här

Kundundersökningar


Mycket nöjda kunder hos Särnmark, enligt oberoende undersökning

” Helt suveränt bolag. Önskar att jag fått kontakt med dem tidigare”

Vi är mycket glada och stolta att kunna visa upp ett så högt NKI (Nöjd Kund Index) som 75/100 i  2020 års kundundersökning, när drygt hälften av våra kunder/företrädare sagt sitt. Kunderna ger höga betyg till nästan alla kvalitetsområden och även om resultatet är något lägre än 2019 är det i nivå med tidigare undersökningar.

Detsamma gäller våra kunders benägenhet att rekommendera oss som assistansanordnare. I år får vi ett NPS-värde på 41 procent och trots att det sjunkit något är det ett mycket gott resultat (10-15 procent anses som godkänt).

Kundundersökningen är ett sätt att ge våra kunder möjlighet att påverka Särnmarks utveckling. Det är våra kunder/företrädare som vet bäst hur vi fungerar i verkligheten och undersökningen har gett oss värdefull information om vad vi ska prioritera och förbättra. 

Som ett av få företag i branschen har vi valt att fortsatt genomföra våra kundundersökningar med hjälp av ett externt företag. Det gör vi för att garantera våra kunders anonymitet och får ett tillförlitligt resultat. För sjätte året använder vi Origo Group som är ett oberoende marknadsundersökningsföretag.

Vi vill passa på att ge våra kunder/företrädare som deltog i undersökningen ett varmt tack!


Vill du veta mer om kundundersökningen eller om oss som assistansanordnare?

Klicka HÄR för att komma till ett utdrag av Särnmarks kundundersökning 2020.

Är du intresserad av att veta mer om vår personliga assistans? Kontakta då oss på nummer 0104989990 eller kontakt@sarnmark.se

Läs och jämför årets resultat med 2019 års undersökning HÄR.


Jag får själv bestämma över utformningen av min assistans – 4,4/5

Detta är grunden som Särnmark alltid har vilat på. Vi tror starkt på att du som kund är den som bäst vet hur du vill ha din assistans. Därför är det alltid din vilja som styr oss i vårt arbete, oavsett vilken av våra modeller du väljer.


Jag får ett bra bemötande när jag kontaktar Särnmark 4,5/5

Självklart ska du som kund eller assistent alltid mötas med respekt och lyhördhet när du kontaktar oss på Särnmark.


Min kundansvarig visar engagemang för mig 4,3/5

Vi söker medarbetare som har ett driv och starkt engagemang för assistansfrågor. Vår tro och förhoppning är att det även ska märkas för dig som kund att vi är engagerade i vårt arbete och i din assistans.


Jag är nöjd med Särnmarks jurister – 4,4/5

Våra jurister är välutbildade och mycket erfarna när det gäller assistansområdet. De finns där för dig som kund om du önskar hjälp med ansökning, omprövning eller andra juridiska ärenden kopplade till din assistans. Alltid utan kostnad.


Jag känner mig trygg med den assistans jag får 4,4/5 

Din trygghet är av största vikt för oss. Med kunniga assistenter på plats, erfarna vikarier dygnet runt som säkerhet och engagerad personal på kontoret gör vi vad vi kan för att just du ska känna dig trygg med oss.


Särnmark är kunniga inom området personlig assistans - 4,4/5 

I en så föränderlig värld som personlig assistans är det av högsta vikt att vi som anordnare alltid håller oss uppdaterade kring lagar, regler och förordningar. Du som kund ska alltid kunna lita på våra råd.


Förbättringsområden

Vi har framförallt två områden som vi behöver jobba med och förstärka. Dessa är våra ekonomiska rapporter och vårt jour- och bemanningsteam. För att förbättra dessa områden så gör vi nu följande:

  • Vi fortsätter med projektet att gå igenom och förenkla samt förbättra våra ekonomiska rapporter som du som kund får varje månad. Att våra kunder kan följa exakt vad deras assistansersättning går till varje månad är oerhört viktigt för oss på Särnmark. På Mina sidor hittar du en du en pedagogisk lathund i hur du läser av rapporten. Vi planerar även att tydliggöra rapporteringen med hjälp av en instruktionsfilm.
  • Vi erbjuder sedan många år en central, rikstäckande funktion som vi kallar Jour- och bemanningsteamet. Den är bemannad dygnet runt av personal som har ett arbetsledande mandat att ta emot och lösa till exempel sjukfrånvaro och akuta ärenden över hela landet. För att bättre kunna uppfylla våra kunders förväntningar planerar vi att under det kommande året, på olika sätt, förbättra våra rutiner och arbetssätt inom bemanningen. 

Vår förhoppning är att våra åtgärder ska höja kvaliteten på dessa områden. 


Dina synpunkter är viktiga för oss 

Hade du inte möjlighet att delta i vår kundundersökning? Ingen fara. Du kan alltid kontakta vårt kundombud om du har synpunkter.

Vårt kundombud

Hör av dig till oss så hör vi av oss till dig

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort. Du kan också ringa oss direkt på 010-498 99 90 eller maila till kontakt@sarnmark.se.