Vi är mycket glada och stolta att kunna visa upp ett så högt NKI (Nöjd Kund Index) som 73/100 i 2021 års kundundersökning, när drygt hälften av våra kunder/företrädare sagt sitt. Kunderna ger höga betyg till nästan alla kvalitetsområden och även om resultatet är något lägre än 2020 är det i nivå med tidigare undersökningar.
Detsamma gäller våra kunders benägenhet att rekommendera oss som assistansanordnare. I år får vi ett NPS-värde på 42 procent vilket är en ökning jämfört med de senaste årens mätningar. Detta är ett glädjande och mycket gott resultat (10-15 procent anses som godkänt).
Kundundersökningen är ett sätt att ge våra kunder möjlighet att påverka Särnmarks utveckling. Det är våra kunder/företrädare som vet bäst hur vi fungerar i verkligheten och undersökningen har gett oss värdefull information om vad vi ska prioritera och förbättra. 2021 kommer vi att fokusera på att förbättra rutiner och arbetssätt för Jour och bemanning, klagomålshantering och överskådligheten över kundernas assistansekonomi.
Som ett av få företag i branschen har vi valt att fortsatt genomföra våra kundundersökningar med hjälp av ett externt företag. Det gör vi för att garantera våra kunders anonymitet och får ett tillförlitligt resultat. För sjunde året använder vi Origo Group är ett oberoende marknadsundersökningsföretag.
Vi vill passa på att ge våra kunder/företrädare som deltog i undersökningen ett varmt tack!
För ett utdrag från kundundersökningen 2021, klicka här.
Detta är grunden som Särnmark alltid har vilat på. Vi tror starkt på att du som kund är den som bäst vet hur du vill ha din assistans. Därför är det alltid din vilja som styr oss i vårt arbete, oavsett vilken av våra modeller du väljer.
Självklart ska du som kund eller assistent alltid mötas med respekt och lyhördhet när du kontaktar oss på Särnmark.
Vi söker medarbetare som har ett driv och starkt engagemang för assistansfrågor. Vår tro och förhoppning är att det även ska märkas för dig som kund att vi är engagerade i vårt arbete och i din assistans.
Våra jurister är välutbildade och mycket erfarna när det gäller assistansområdet. De finns där för dig som kund om du önskar hjälp med ansökning, omprövning eller andra juridiska ärenden kopplade till din assistans. Alltid utan kostnad.
Din trygghet är av största vikt för oss. Med kunniga assistenter på plats, erfarna vikarier dygnet runt som säkerhet och engagerad personal på kontoret gör vi vad vi kan för att just du ska känna dig trygg med oss.
I en så föränderlig värld som personlig assistans är det av högsta vikt att vi som anordnare alltid håller oss uppdaterade kring lagar, regler och förordningar. Du som kund ska alltid kunna lita på våra råd.
Nedan följer ett axplock av de förbättringsområden som Särnmark prioriterar i år:
För ett utdrag från kundundersökningen 2021, klicka här.
Hade du inte möjlighet att delta i vår kundundersökning? Ingen fara. Du kan alltid kontakta vårt kundombud om du har synpunkter.
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort. Du kan också ringa oss direkt på 010-498 99 90 eller maila till kontakt@sarnmark.se.